W ręce przedsiębiorców oddano przepisy Tarczy Antykryzysowej. Jednym z jej rozwiązań jest szczególna ścieżka zmian umów w sprawie zamówienia publicznego. Wychodząc naprzeciw potrzebom wykonawców przygotowałem pakiet materiałów pomocnych przy skorzystaniu z tej procedury. Pakiet obejmuje:


Wzory dokumentów

Szablon informacji o wpływie okoliczności związanych z COVID-19 na należyte wykonanie umowy z wnioskiem o zmianę umowy. Dokument zawiera argumentację prawną uzasadniającą potrzebę zawarcia aneksu oraz sekcje do samodzielnego wypełnienia przez wykonawcę, w których podaje on zamawiającemu informacje dotyczące konkretnego kontraktu. W dokumencie znajdują się także komentarze wyjaśniające wątpliwości, które mogą pojawiać się po stronie wykonawcy przy uzupełnianiu jego treści.

Informacja - wersja z komentarzami

Informacja - wersja "czysta", do wypełnienia


Podcast

Ponieważ stosowanie nowych przepisów może budzić szereg problemów interpretacyjnych w kolejnym odcinku podcastu "Prawnik na budowie" znajdziecie ponad godzinę szczegółowych wyjaśnień na temat praktycznych problemów zmiany umowy w trybie Tarczy Antykryzysowej.


Infografika

Graficzna ściąga pokazująca przebieg procedury zmiany umowy na podstawie przepisów Tarczy Antykryzysowej. Przydatne narzędzie do przekazania zespołowi firmy.